2023
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art festival

이태형 Lee Tae Hyung

因+緣 Karma

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이태형 Lee Tae Hyung

因+緣 Karma
artist

이태형 Lee Tae Hyung

작가명

이태형 / Lee Tae Hyung (한국1953~)

 

작품명

因+緣 Karma

재료(매체)및 기법

혼합매체, 캔버스에 아크릴​ / Mixed media, Acrylic on canvas

 

사이즈

각 180x180cm(2) / each 180×180cm​(2)

 

제작년도

2023 

 

작가는 그동안 캔버스 바닥 위에 오브제로 층을 쌓아 올려 부조처럼 반 입체로 된 화면을 추구해왔다. 주제는 주로 민화적인 꽃의 이미지로 구성된 세계이거나 역사적 인물에 관한 오마주 초상으로 구성하는 표현을 해왔었다.

근래의 작품들은 과거 작품의 이미지는 완전히 지워지고 패널 위에 기하학적 선의 형태만 남겨 평면적인 상태로 전환한 모습을 만든다. 그렇지만 역시 캔버스에 채색한 평면적 회화는 아니고 색 띠 같은 오브제를 사용해 씨줄과 날줄로 엮어서 만들어진 저부조같은 입체적 그림이다.

작가는 다시 조형의 본질에 대해 질문하면서 존재하는 유무형의 모든 것이 반복되는 알고리즘의 연속성 속에서 인연에 의해 생겨난다.”라는 주장을 편다. 사물의 근원과 존재의 의미를 서로 결속하고 결합해 나가는 무한 연대의 패턴으로 보여주는 것 같다.

 

The artist has been pursuing a semi-three-dimensional screen like a relief by stacking layers of objects on the canvas floor. The subject matter has been mainly expressed as a world composed of folk painting-like images of flowers or as homage portraits of historical figures.

In recent works, the images of past works have been completely removed, leaving only the shape of geometric lines on the panel, creating a transition to a two-dimensional state. However, it is not a two-dimensional painting simply painted on a canvas, but a three-dimensional painting like a ‘bas-relief’ made by using objects such as colored bands and weaving them together with warp and weft lines.

The artist quest the nature of formative art and asserts that “everything that exists, both tangible and intangible, is created by fate in the continuity of a repeating algorithm.” The work represents the origin of things and the meaning of existence as a pattern of infinite solidarity that binds and combines each other.

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